Le Roi est mort, vive le Roi! Meie seiklused James Cooki radadel Austraalias ja Aasias jõudsid finišisse 2011. aasta juulis ja sellega lõppes üks ajajärk Kullapalavikus. Siiski otsustasime jätkata uute reisimälestuste talletamist ajaveebi, et tulevikus oleks koht, kus heldimusega meenutada ühiseid maadeavastusi.

Kullapalavik on surnud, elagu Kullapalavik!

10/28/10

Hai lõugade vahel

Kuna möödunud nädala pühapäeval ei õnnestunud meil turistidena Melbourne'i avastada,
otsustasime võtta tänase päeva vabaks ning nautida ilusat ilma ja külastada Melbourne'i akvaariumi.

Akvaarium ei olnud nii atraktiivne kui loomaaed, kuid toreda päeva sisustasime seal kindlasti. Loetlematute eksootiliste ja värviliste kalade kõrval kujunesid meie lemmikuteks veekilpkonnad, tuulelohelikud raid, hirmuäratavad haid ning pingviinid.

Kui Eestis on lumi juba mõnel pool maha sadanud ning talv on tulemas, siis meie nägime täna pingviinide sektoris viimast korda järgmise 12 kuu jooksul lund. Pingviine oli üldse väga huvitav jälgida, kuna koguaeg oli silme ees Lolo ja Pepe multikad. Isased pingviinid haudusid munasid ning emased ujusid „ookeanis“ (loe: basseinis) jahtides toitu. Puudusid vaid röövkajakad ja merileopardid, kuid nägime „pahasid inimesi“, kes tõid pingviinid lo-lo-loomaaeda :)

Suured haid ujusid hiigelbasseinis väiksemate kalade, kilpkonnade ja raidega. Sellest tulenevalt mõtlesime, et miks haid teisi kalu ära ei söö. Akvaariumi töötajatelt arupärides selgus, et aeg-ajalt juhtub ka seda, et näljane hai pistab mõne väiksema kala nahka, kuid üldjuhul on haid treenitud kindlatel kellaaegadel söömisega ning reageerivad kellahelinale, mis eelneb söötmisele. Seega oli tegemist vägagi kodustatud haidega. Samas veendusime, et looduslikus keskkonnas ei tahaks küll haidele nii lähedal viibida.

Akvaariumis leidsime, et Austraalias on ikka palju huvitavamad bioloogia tunnid, kuna koolilapsed käivad tundide raames akvaariumis loomade ja kaladega tutvumas. Sarnast metoodikat oleme Triinuga näinud ka erinevates kunstimuuseumites üle Euroopa, kus kunstiajaloo tunde peetakse õppematerjalide keskel. Selline õppemeetod on kindlasti palju efektiivsem, kuna oma silm on kuningas ning noortele jääb kindlasti maal või loomaliik paremini meelde, kui saab seda ise näha ja katsuda, mitte ei pea piirduma raamatu kirjeldusega. Näiteks akvaariumis said lapsed elusaid meritähti käes hoida ja uurida, samal ajal kui akvaariumi töötajad rääkisid meritähtede elust.

P.S Huvilised saavad picasast rohkem pilte vaadata :)

No comments:

Post a Comment