Le Roi est mort, vive le Roi! Meie seiklused James Cooki radadel Austraalias ja Aasias jõudsid finišisse 2011. aasta juulis ja sellega lõppes üks ajajärk Kullapalavikus. Siiski otsustasime jätkata uute reisimälestuste talletamist ajaveebi, et tulevikus oleks koht, kus heldimusega meenutada ühiseid maadeavastusi.

Kullapalavik on surnud, elagu Kullapalavik!

6/30/11

Lapsed, lehmad, kosed ja üks suur riisipõld - Lõuna-Laos

Kambodža viisa tegemiseks olime kohustatud tegema paari päevase peatuse Laose pealinnas Vientianes. Kolme kuu turismiviisa maksab saatkonnas tegemisel 20 USA dollarit. Kahjuks ei õppinud oma vigadest Laosesse sisenemisel ja ei varunud USA valuutat. Laose kippides tasudes esitati meile arve, mis oli võrdne 25 USA dollariga. Kolm on kohtu seadus ja Vietnami viisat oleme targemad ja ei looda, et saatkonnad oleksid ausamad kui rahaahned piiriametnikud. Kui Kambodža viisat pealinnas teha ei kavatse võib südame rahuga Vientiane oma reisiplaanidest kõrvale jätta.

Pealinnast võtsime suuna lõunasse Paksesse, mille läheduses asub Bolevan'i platoo, kus saime nautida ehedat Laose loodust. Külastasime mitmeid maalilisi ja võimsaid koski, imetlesime tee ääres laiuvaid suuri riisipõlde ja vaatlesime kohalikku eluolu, mis meenutas ajalooõpikutest ja vanavanemate juttudest tuttavat agraarühiskonda . Piirkonna avastamiseks rentisime motorolleri ja saime oma tujude järgi rahulikult külade vahel ringi sõita ja kohalikku maaelu imestada. P.S Vihmahooajal motorolleriga ei soovita mudastele kõrvalteedele seiklema minna.

Järgmiseks peatuskohaks valisime tõeliselt väikese kolkakülakese Champasak'i, mille läheduses asub Ankor Wat'i väikevend - ajalooliselt Laose suurim ja tähtsaim Wat Phu templikompleks. Ehkki tänasel päeval on usukeskusest järel vaid müürid ja trepiastmed, on läbi paljude peenete detailide näha märke varasemast uhkest arhitektuurist. Fantaasiat lendu lastes võis kergelt kujutada elu bombööses keskuses tuhat aastat tagasi. Templikompleksi külastamiseks soovitame pigem Paksest võtta motoroller ja iseseisvalt ühe päevaga varemeid külastada, kuna Champasakisse ööseks jäämisel on külast ühistranspordiga välja saamine keerulisem ja kallim kui Paksest edasi liikuda