Le Roi est mort, vive le Roi! Meie seiklused James Cooki radadel Austraalias ja Aasias jõudsid finišisse 2011. aasta juulis ja sellega lõppes üks ajajärk Kullapalavikus. Siiski otsustasime jätkata uute reisimälestuste talletamist ajaveebi, et tulevikus oleks koht, kus heldimusega meenutada ühiseid maadeavastusi.

Kullapalavik on surnud, elagu Kullapalavik!

3/17/11

Good By Melbourne - Howdy Ho New Zealand

Kui Priit Triinuga hommikul kell 4 lennuki peale jõudis, avastas lennufirma Quantas, et kohustuslik lennukikontroll on tegemata. Mõtlesime, et väike hilinemine ei ole hullu ning lisaks saime 20 dollarised kupongid, mille eest oli võimalik hommikusööki ning ajakirju soetada. Pooleteise tunnise viivituse järel suundusime taas lennukile ning stjuardess lausus hollywoodilikult „Take Two“.

Seekord ei piisanud ka kahest duublist ning hoovõttu alustanud lennuk keerati tehniliste probleemide tõttu taas terminali. Pärast 1,5 tunnist lennukis ootamist teatas kapten, et lend on tühistatud. Suundusime murelikult terminali, teadmata mis meist saab.

Kolm on kohtu seadus- peale viie tunnist hilinemist ja kolmandat korda lennukile pardale minekut jõudsime siiski õnnelikult plaksutuste saatel Aucklandi.

Kuna esimene päev oli hilinemiste tõttu rikutud, suundusime kohe Coromandel'i poolsaarele ööbima. Järgmisel päeval tervitas meid päike ja 27 kraadi sooja. Loomulikult ei saanud me ilusal ilmal raisku minna ja suundusime poolsaare piltilusatele rannaliivadele. Päeva kulminatsiooniks oli kolme tunnine kayaki matk Vaikse ookeani rannikul. Terve Uus-Meremaa põhjarannik on üks suur vulkaanipursete tagajärg.Seetõttu oli kayakiga sõit unustamatu, läbides koopaid, kanaleid ja lainete räsitud rannaribasid.

Päras päikeseloojangut viis tee meid Hot Water Beachi (kuumade vette randa), kus on võimalik mõõna ajal endale rannaliiva kuumavee vann kaevata. Nimelt on meres, liiva all, kuumavee allikad, mis päeval soojendavad merevett ja kuid mõõnaajal loovad Uus-Meremaa ühe suurima turismimagneti. Olime Priiduga veidi väheinformeeritud ning hakkasime suvalisel kohal auku kaevama. Sooja vett aga ei kusagil. Mõne aja pärast kuulsime, et vanni saab kaevata vaid kindlate kohtade peal, kus liiv juba kuum ehk liiva all allikad. Liiv ning vesi olid nii kuumad, et kaua ei saanud ühe koha peal seistagi.

Edasi järgisime James Cook'i radu ning suundusime Uus-Meremaa kõige aktiivsema vulkaani juurde, kuid sellest juba järgmine kord.