Le Roi est mort, vive le Roi! Meie seiklused James Cooki radadel Austraalias ja Aasias jõudsid finišisse 2011. aasta juulis ja sellega lõppes üks ajajärk Kullapalavikus. Siiski otsustasime jätkata uute reisimälestuste talletamist ajaveebi, et tulevikus oleks koht, kus heldimusega meenutada ühiseid maadeavastusi.

Kullapalavik on surnud, elagu Kullapalavik!

2/22/13

Salzburg - heliseva muusika pealinn

Viini ja Salzburgi vahel on vaatamata mägedele ja ca kolmesajale kilomeetrile kiire ja ülimugav rongiühendus. Ühest linnast teise jõudmiseks kulus vaid veidi üle kahe tunni. Samuti tekitas kadedust mugav ligipääs teistele Kesk-Euroopa riikidele, mis asuvad rongisõidu kaugusel Viinist. Spontaanne idee minna nädalavahetuseks Itaaliasse või Prantsusmaale on kadestamisväärselt kättesaadav ja teostatav.

Salzburgi linn on ümbritsetud lumistest mäetippudest, mille krooniks esimene mägi Alpi mäestikust. Salzburg on Mozarti sünnilinn ning igal sammul kohtame turistipoode, kus on kuhjades Mozarti komme ja muid temaatilisi suveniire. Naljana öeldes võiks Salzburgi nimeks olla aga hoopis Sounds-of-music, kuna suur osa turismindusest keerleb Heliseva muusika ja von Trappide perekonna ümber. Näiteks meie hostelis on iga päev kell 19.00 Heliseva muusika filmiõhtu. Samuti saab võtta tuure filmi võttepaikadesse, mis asetsevad kõik Salzburgi linnas ja selle ümbruses. Ka linnas jalutades on tunne nagu oleksime osa võtteplatsist, kuna terendavad tuttavad purskkaevud, kirikutornid ning pidev kirikukellade helin (Salzburgis nimelt on väga palju kirikuid ja pidevalt on kuskilt mõnda kellahelinat kuulda.

Salzburg on väga kena 150 000 elanikuga väikelinn, mis arhitektuuriliselt justkui segu Tallinna ja Stockholmi vanalinnast. Lisaks rohketele kirikutele on siin ka kauneid keskaegseid losse ja ajaloolisi katedraale, mis on kindlasti külastamist väärt. Seega on Salzburg suurepärane sihtkoht ühepäevaseks sihtpunktiks glamuursest ja renessaanslikust pealinnast.

Peame põhjus miks otsustasime Salzburgi tulla, olid hoopis lumised mäetipud. Maailmaklassi laskumisnõlvad asuvad Salzburgile sama lähedal kui Tehvandi tõus Tartule. Meie külastasime Flachau mäge, kus käesoleval aastal toimub ka mäesuusatamise maailmakarika etapp. Priidul oli mõningane kogemus mäesuusatamisega olemas, kuid mina sain suusad alla esimest korda. Flachau lakumisnõlv oli 1990meetri kõrgune, mistõttu ärevus oli enam kui suur.

Kaalusin tõsiselt suusainstruktori võtmist, kuid otsustasin siiski pea ees tundmatus kohas vette hüppata ja vaadata kas ujun kaldale. Esimene laskumine oli korraliku suusakooli eest (mille maksumsus oleks olnud 120€), millest suurema osa moodustas kukkumistehnikate lihvimine ja maapinnaga lähemalt tutvumine. Laskumismeetrite möödudes muutusime enesekindlamaks ja mõistsime, et peamine põhjus miks kukkusime oli ebakindlus ja hirm suure kiiruse ees. Viimasel laskumisel ei kukkunud ma aga kordagi. Seega usun, et suusakoolid on brasiillastele ja austraallastele, kes pole lund varem näinudki. Meil eestlastel on aga suusatamine geenidega päritud.